Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2009

Γιάννης Στρατάκης: «Παρών στις βουλευτικές, απών στις νομαρχιακές»

Την απόφασή του να μη θέσει εκ νέου υποψηφιότητα στις επόμενες νομαρχιακές εκλογές ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Γιάννης Στρατάκης, που δήλωσε παρών για τις επόμενες εθνικές εκλογές με το ψηφοδέλτιο του ΠΑΣΟΚ.
Σε δήλωσή του προς τους κατοίκους του νομού ο κ. Στρατάκης τόνισε: «Τον Οκτώβρη του 2002 μου κάνατε την μεγάλη τιμή και με εκλέξατε να υπηρετήσω το νομό μας από τη θέση του κορυφαίου αξιώματος της αυτοδιοίκησης β’ βαθμού, τη θέση του νομάρχη Φλώρινας για την περίοδο 2003-2006. Θέλω να επαναλάβω για μια φορά ακόμη τις ειλικρινείς ευχαριστίες και την απέραντη ευγνωμοσύνη μου προς όλους εσάς, τους συμπολίτες και συμπατριώτες μου, για την εμπιστοσύνη που δείξατε προς το πρόσωπό μου και προς τους άξιους συνεργάτες μου, νομαρχιακούς συμβούλους και υποψηφίους, τους οποίους επίσης θέλω να ευχαριστήσω, γιατί «στρατευτήκαμε» μαζί.
Εξίσου μεγάλη ήταν η τιμή και στις εκλογές του 2006, κατά τις οποίες, παρά το σημαντικό ποσοστό υποστήριξης και εμπιστοσύνης προς εμένα και τους συνεργάτες μου, υποψήφιους νομαρχιακούς συμβούλους, η βούληση της πλειοψηφίας του εκλογικού σώματος με έταξε να συνεχίσω να υπηρετώ τον τόπο μου από τη θέση του επικεφαλής της μειοψηφίας.
Επειδή το ενδιαφέρον μου και η ενασχόλησή μου με τα κοινά απορρέει από τη βαθιά μου πεποίθηση ότι μπορεί και οφείλει κανείς να προσφέρει από όποια θέση κι αν αποφασίσει γι’ αυτόν η βούληση των πολιτών, πολιτεύτηκα και πολιτεύομαι, τόσο ως νομάρχης όσο και από τη σημερινή μου θέση, με την ίδια συνέπεια και το ίδιο αίσθημα ευθύνης.
Σταθερή πεποίθησή μου είναι ότι στην πολιτική ζωή πρέπει να υπάρχει η διαρκής ανανέωση, ώστε να δίνονται ευκαιρίες σε όλους, όσοι έχουν αυτή τη διάθεση και τη δυνατότητα προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. H καθιέρωση της περιορισμένης θητείας σε θεσμικές θέσεις αποτελεί, πιστεύω, μια από τις θεμελιώδεις αρχές που απαντούν στην παθογένεια της σημερινής πολιτικής ζωής του τόπου μας.
Έτσι διαμορφώνονται οι όροι και οι προϋποθέσεις μιας υγιούς, παραγωγικής και δημιουργικής πολιτικής ζωής. Μιας πολιτικής ζωής όπου οι αποκλεισμοί, τα προσωπικά φέουδα, η αδιαφάνεια, η διαπλοκή και τα κάθε είδους νοσηρά φαινόμενα, δίνουν τη θέση τους στην ισότητα ευκαιριών, την αξιοκρατία τις ανοιχτές δημοκρατικές διαδικασίες και τη διαφάνεια.
Με πίστη στις αρχές αυτές, θέλω να κάνω σήμερα γνωστή σε σας την απόφασή μου να μη θέσω υποψηφιότητα για το αξίωμα του νομάρχη στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές. Θεωρώ ότι η έγκυρη αποσαφήνιση και γνωστοποίηση των προθέσεών μου είναι μια πράξη ευθύνης, που ανοίγει το δρόμο σε νέα πρόσωπα. Θα συνεχίσω βεβαίως να ασκώ τα καθήκοντά μου, ως επικεφαλής της μειοψηφίας στο νομαρχιακό συμβούλιο, μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας μου, με τον ίδιο ζήλο, ευθύνη και συνέπεια.
Η πολύχρονη παρουσία των ίδιων προσώπων στους ίδιους ρόλους είναι ολοφάνερο ότι δημιουργεί αίσθημα κόπωσης, πόσο στην κοινωνία όσο και στα πρόσωπα, όσο πετυχημένη κι αν είναι η παρουσία αυτή».
Αμέσως μετά, ο πρώην νομάρχης δήλωσε: «Με την εμπειρία και την πολιτική ωριμότητα που πιστεύω ότι έχω κατακτήσει όλα αυτά τα χρόνια μέσα από την παρουσία μου σε τιμητικές θεσμικές θέσεις, θέλω να κάνω την ακόλουθη δήλωση και να τη θέσω στη δική σας κρίση:
Σ’ αυτήν τη νέα περίοδο και τη νέα προσπάθεια που ξεκινά, τόσο σε πανελλαδικό επίπεδο όσο και στην ιδιαίτερη πατρίδα μας, για το ΠΑΣΟΚ της νέας εποχής, το ΠΑΣΟΚ της ανανέωσης προσώπων, πολιτικού λόγου και προσανατολισμών, επιθυμώ να δηλώσω «παρών».
Είναι αυτονόητο ότι, με τη σαφή και ξεκάθαρη αυτή δήλωσή μου, δεν επιθυμώ να προκαταλάβω τις εσωκομματικές καταστατικές και δημοκρατικές διαδικασίες που ακολουθούνται για την κατάρτιση του κομματικού ψηφοδελτίου, ούτε θεωρώ δεδομένη την προσωπική συμμετοχή μου στο επόμενο ψηφοδέλτιο.
Την έκβαση αυτής της προσπάθειας θα την καθορίσει η δική σας στάση, συμμετοχή και απόφαση, τα θεσμικά όργανα του πολιτικού μας φορέα και η τελική έγκριση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Παπανδρέου, που ηγείται της προσπάθειας και του αγώνα για την Ελλάδα της νέας εποχής».

Δεν υπάρχουν σχόλια: